Kampania na rzecz żonglowania

…….

O żonglowaniu i wpływie ruchu fizycznego na działanie i rozwój możliwości umysłu wielu już się osobiście przekonało. Niestety nie jest to czynność zbyt popularna w polskich szkołach.
Ćwiczenia ruchowe podczas lekcji w naszym systemie edukacji  uważane są za wymysł, oderwany od „szkolnej rzeczywistości”. Jednak wiedza na ten temat poszerza się w zawrotnym tempie, dając podstawy do poważnych zmian w sposobie nauczania.
Termin, określający naukowe podejście do uczenia się, w oparciu o wiedzę na temat funkcjonowania mózgu, to „neurodydaktyka” lub „neuroedukacja” – prowadzone w tym zakresie badania wielu dzieciom już pozwoliły na usprawnienie uczenia się i rozwijanie indywidualnych predyspozycji, a stosowanie ćwiczeń fizycznych w celu pobudzania pracy mózgu – zwiększyło szanse na powodzenie w obszarze osiągnięć szkolnych.

Ważnym więc staje się pytanie, czy w szkole XXI wieku, zdominowanej przez „czynności internetowo-myszkowe”, nie powinniśmy szczególnie zadbać również o świadome wykorzystywanie naturalnych tendencji i predyspozycji mózgu? Czy korzystając z najnowszych teorii i badań neuronauk, moglibyśmy realnie wspomagać proces uczenia się, aby młode umysły mogły tworzyć i rozwijać się na miarę rzeczywiście nowego tysiąclecia?

Zapraszamy do wspólnej edukacji przez zabawę: na początek nauczmy się żonglowania:

Komentarze są wyłączone.

  • Znajdź produkt w najlepszej cenie: